Oprava a seřizování motorů

 

Co znamená, že se motor takzvaně potká a jak tomu předejít?

  1. Když se motor takzvaně potká, dojde ke změně nastavení časování motoru, což vede ke kontaktu mezi ventilem motoru a dnem pístu motoru. To má za následek v lepším případě ohnutí dříku ventilu. Dojde tím ke ztrátě kompresního tlaku motoru a z motoru se může ozývat klepání.
  2. V horším případě dojde k poškození hlavy válce a pístu, což může vést až k úplnému zastavení motoru. Příčinou takovéto poruchy bývá nejčastěji poškození některého dílu na rozvodech vozidla a vlivem toho dojde ke změně správného nastavení časování a k poškození motoru. V každém případě si oprava takovéto poruchy vyžádá návštěvu odborného autoservisu a téměř vždy se jedná o poměrně náročnou opravu spojenou s vyšší částkou za opravu při placení.

Prevence je poměrně jednoduchá. Jednoznačně dodržovat předepsané intervaly výměn jednotlivých dílů rozvodu motoru přesně tak, jak doporučuje výrobce motoru. Výměnu rozvodů doporučujeme provádět v autoservisu a při výměně vyžadovat kvalitní náhradní díly v kvalitě originálu.

Zhasínání motoru za studena může mít několik příčin.

  1. Zhasnutí studeného motoru při vyřazaní rychlosti by mohla způsobovat špatná funkce režimu chodu motoru za studena, kterou může ovlivnit čidlo teploty nebo čidlo ovlivňující množství otáček a paliva při studeném motoru. Doporučujeme vyhledat odborný servis s vhodným diagnostickým přístrojem a nechat si proměřit motor.
  2. Poskakování vozidla  při velké zimě s tím může souviset. Je nutná  kontrola  stavu  zapalovacích kabelů a svíček . Pokud si na to netroufnete, tak i tuto kontrolu Vám v autoservisu rádi udělají.

Leave a Reply