z

 

Bentley Continental GB

Bentley Continental GT

 

Příď byla tedy upravena do totožné podoby, stejně jako záď. Kapota motoru již nesahá až ke čtveřici hlavních světlometů a nové jsou oba nárazníky. Rovněž koncové lampy se změnily. Odtoková hrana víka zavazadlového prostoru je nyní tvarována odlišně, již nemá křidélko, ale je aerodynamicky optimalizována. Největší odlišnost od uzavřeného modelu, tedy elektricky ovládaná plátěná střecha, pochopitelně zůstala.

Dvanáctiválec s uspořádáním do W má stále zaokrouhlený objem 6,0 l a dvě turbodmychadla, je ovšem naladěn na 423 kW (575 k) a 700 Nm. Hodnoty se tedy oproti předchůdci zvýšily o symbolických 11 kW (15 k) a 50 Nm. Je schopen spalovat bioetanol E85 nebo jakoukoli jinou kombinaci obou paliv, tedy lihu a benzinu.

Šestistupňový automat ZF 6HP28 dokáže díky funkci Quickshift zrychlit změnu rychlostních stupňů až o polovinu a umožňuje dvojité podřazování.

Pohon všech kol rozděluje přenášený točivý moment na obě nápravy v poměru 40:60. U prvního modelu z roku 2006 byl ideálních 50:50, ale vývojáři se rozhodli pro úpravu, aby snížili nedotáčivost při vyjíždění ze zatáček. Zvětšený rozchod kol má pozitivní vliv na stabilitu, modifikována byla v souvislosti se změnami také elektronická kontrola ESC, některé podvozkové díly a řízení, které je strmější.

Hliníkové přední blatníky jsou montovány bez nutnosti svařování, tvary se díky tomu přiostřily. Luxusní interiér kabrioletu pro dva dospělé a dvě děti byl rovněž modernizován. Za pozornost stojí nejen více místa pro nohy zadních pasažérů, ale hlavně nová vestavěná navigace. Continental GTC je na trhu již pět let a přece jen, za tu dobu ušli užiteční pomocníci řidičů kus vývojové cesty, takže aktualizace funkcí i vzhledu byla namístě. Neck Warmer pak nedopustí, aby řidič a spolujezdec prochladli při jízdě v nižších teplotách se staženou střechou.

Informační systém se ovládá pomocí dotykové obrazovky. U prestižního výrobce nesmí chybět nepřeberné množství barevných kombinací vnitřního prostoru, luxusní kůže, široký sortiment dřevěných dýh, kovových obkladů a koberců s hustým vlasem. Jen dřevo je k dispozici v sedmi odstínech, kožené čalounění dokonce v sedmnácti, dvoubarevných kombinací lze mít šest. Posádka si může odložit drobnosti do většího počtu schránek. Svou pozornost si zasloužila i vícevrstvá střecha, která dostala jiné zadní sklo a zvukovou izolaci. Pasažéři budou mít tedy z poslechu příplatkové audio soustavy Naim intenzivnější hudební zážitek.

Novinka z Crewe má v základu dvacetipalcová kola, za příplatek ještě o palec větší a ve třech provedeních: s pěti, sedmi nebo deseti paprsky. Z klidu dosáhne rychlosti 100 km/h během 4,8 s, na stošedesátku pak sprintuje za 10,9 s a tam, kde je to legální, svůj nový otevřený bentley můžete rozjet až na 314 km/h. Aktuální vydání Conti GTC navíc zhublo o nezanedbatelných 70 kg.

Světovou výstavní premiéru si odbude na blížící se zářijové IAA ve Frankfurtu. První zákazníci se jej dočkají na konci roku, jejich bankovní konta se ztenčí minimálně o 170.060 eur (zhruba 4,17 milionu korun).

 

 

 

 

Leave a Reply