BMV řady 1

 

 

Zaplať bůh, že si BMW řady 1 nechalo pohon zadních kol. Ale dokáže ještě myslet na řidiče, který donedávna býval u BMW vždy až na prvním místě?

 

Moje první reakce na novinku ale nebyla úplně pozitivní. Nejdříve mne vyděsil design, který ani v reálu nevypadá zrovna vyzývavě a hezky. Trochu mi to připadá, jako by někdo naboural modýlkem Volkswagenu Polo na dálkové ovládání do zadku francouzského buldočka. A to ve velké rychlosti…

Věřím ale, že zub času design jedničky urovná a bude to stejné jako u první generace – nejprve byla ošklivá, pak jen nehezká, nyní je snesitelná a třeba se bude za dva roky někomu i líbit (a pak si jí ode mě třeba někdo konečně koupí…). Musím ale říci, že když jsem prvně otevřel dveře nové jedničky, čekalo mne překvapení. Už to tu totiž vypadá jako v moderním prémiovém autě a konečně se dá vlézt dozadu a sednout si tam, i pokud jste dospělý jedinec druhu homo sapiens.

Interiér je sice proti zvyklostem BMW trochu komplikovaný, ale je skvěle postavený, kvalitní, volba materiálů ideální a barevně skutečně povedený. Hodná ale záleží na specifikaci a tím se dostáváme k novince u BMW – možnosti volby různých předspecifikovaných verzí v rámci jedné řady. Doposud totiž platilo, že jste si kupovali jen motor a k tomu jste dostávali trochu lepší výbavu, než jakou měl motor slabší. A za zbytek jste masivně připláceli.

Nyní si můžete vybrat nad rámec základního modelu dvě verze – Sport line a Urban line. První je zaměřena na řidiče a vedle černých optických doplňků exteriéru nabídne něco navíc, co druhý model Urban line, který zas má kontrastní bílé prvky v náraznících a masce chladiče (má být hlavně stylovka), nedostane. BMW má v plánu auto nabídnout většímu publiku a dopřát zákazníkům širší možnost individualizace. (Sport line má navíc například možnost zvolit jízdní režim Sport+, který přiostří reakci na plyn ještě víc než jen tlačítko Sport, se kterým si musí vystačit Urban line.)

BMW nám chtělo během testovacích jízd asi navodit atmosféru v modelu Sport line a přibalilo nám k tomu CD se „sportovní hudbou“. Vážně, nekecám! Bohužel jsem ve verzi Urban line marně hledal aktuální sbírku kreslených vtipů od Petra Urbana… Tak snad příště. Podívejme se raději pod kapotu, což možná bude pro leckoho papírově zklamání, ale mohu vás ujistit, že realita je mnohem lepší.

Benzínové motory jsou čtyřválce a pouze s objemem 1,6 litru. Mají ale přeplňování a jak asi tušíte, je to kvůli „povinnému“ snižování spotřeby a emisí. Základní verze 116i má výkon 136 koní a točivý moment 220 Nm. Má ale spotřebovat jen 5,5 litru na 100 km. Silnější 118i má už 170 koní a 250 Nm, přitom jezdí prý jen za 5,8 litru na 100 km.

Diesely budou velmi oblíbené a motory 116d, 118d a 120d mají zatím stejný objem 2,0 litru. První má výkon 116 koní, točivý moment 260 Nm a spotřebu 4,3 l/100 km. Další už nabízí slušných 143 koní a 320 Nm při spotřebě 4,4 litru na 100 km a vrcholný motor má zatím 184 koní a 380 Nm (a spotřebu 4,5 litru na 100 km).

 

Leave a Reply