Historie automobilky AERO

 

 

 

 

Historie automobilky AERO

Malé Aerovky jsou legendou naší automobilové historie. Do míst, kde je letecká továrna Aero vyráběla v l. 1929 – 45 jako doplňkový program. Kromě typické ochranné známky a líbivých karoserii měly aerovky ještě mnoho jiných kouzel.

Aerovka měla tenkrát cenu 18 000 korun. 1-válec o obsahu 500 ccm byl v r. 1929 nabídnut za cenu motocyklu se „sajdkárou“. Automobil patřil do kategorie vozítek, ale na rozdíl od mnoha jiných vozítek se jako automobil choval a tak i vypadal.

Kromě výhodné ceny se na prodeji podílela i účinná propagace. Aero melo za první republiky pravděpodobně nejlepší obchodní politiku ze všech automobilek u nás. Železnice se soudily s Aerovkou o tom, jestli je možno inzerovat přetržený železniční lístek, že automobil je lepši nežli železniční doprava.

Aerovaci naložili soudní senát do aut a na cestě mezi Prahou a Bratislavou podali důkaz, ze auto je rychlejší než vlak.

Stejně razantně bylo uváděno do praxe heslo: „Malý vůz pro velké cesty!“ Bohumil Turek ujel mezi Prahou a Brnem 30 000 km ve 30 dnech a proslule jízdy žurnalisty a cestovatele F. A. Elstnera a Modreho týmu šířili jméno aerovek do světa.

 

 

Leave a Reply