Honda Civic
Autosalon Frankfurt 2011
Rodinný hatchback Hondy se ve Frankfurtu dočká už deváté generace. Seznamte se s její zádí. Výrazný design a spousty prostoru zůstávají, přibyde kultivovanosti.
Japonské hathbacky se obvykle těší dlouhému a úspěšnému životu. Honda Civic není výjimkou, po silnicích Severní Ameriky už se prohání její devátá generace. Evropskou verzi nového auta představí Honda ve Frankfurtu a my si po několika obrázcích zamaskovaných prototypů můžeme konečně prohlédnout nezahalenou karoserii auta. Bohužel ne celou. Na první zveřejněné fotce je vidět sotva polovina víka kufru
Stejně jako dosud bude mít evropský Civic výhradně karoserii hatchback a lichý počet dveří. Kosmický design současného auta, který rozdělil fanoušky Hondy na dva nesmiřitelné tábory, se tentokrát dočká mírného uklidnění. Nepočítejte však s nevýrazným autem, Civic zůstane velmi výrazným strojem. Zůstává například zalomené zadní okno, jen jeho hrana by měla být výš, aby řidiči nepřekážela ve výhledu vzad.
Nic se nezmění na technice auta. O motorech už jsme psali, stejně jako o konstrukci podvozku – Civic zůstává věrný zadní nápravě s torzní příčkou, která před šesti lety vystřídala víceprvkové závěsy. Doplní je však hydraulickými pouzdry. Ta by měla skoncovat s největší vrozenou nevýhodou jednoduché nápravy, jejíž gumová pouzdra byla dosud vždy pouhým kompromisem mezi jistým jízdním projevem, potažmo ovladatelností (tvrdá), a tlumením rázů (měkká). Nový systém podle Hondy zvládne přenést velká zatížení bez nepříjemných deformací, aniž by přitom pouštěl ke karoserii velké rány.
To by mělo přiblížit Civic nejlepším autům ve třídě co se kultivovanosti týče. Japonci bojovali s hlučností i na jiných frontách, zejména na té aerodynamické. Optimalizací karoserie pověřila Honda největší odborníky z týmu, který donedávna provozovala ve Formuli 1. Vysoká účinnost s sebou přirozeně přinese také výhodu nižší spotřeby.
Pokud se tlumení hluku skutečně podaří, přidá Civic další tolik potřebné atributy k výčtu svých předností. Mezi nimi dosud poněkud překvapivě figuroval zejména štědře dávkovaný vnitřní prostor. Toto lákadlo autu zůstane, mimo jiné právě díky prosté a skladné zadní nápravě. Můžeme doufat také v příznivou cenu, Honda zřejmě bude chtít zůstat v kolonce „dostupná“.