Porsche 911,

 

V americké firmě Singer Vehicle Design vezmou staré Porsche 911, vymění části karoserie, nacpou ho novou technikou a omlazená legenda může trhat asfalt. Cena ale odpovídá novým Porschím.

 Ne že by nešlo koupit staré Porsche 911 do roku výroby 1993. Jenže buď to bude opečovávaný veterán, s kterým majitel asi nebude chtít jezdit v každodenním provozu, anebo auto žádající si nákladnou renovaci.

Alternativou je nabídka americké firmy Singer Vehicle Design, mimochodem jen dva roky staré, která se pustila do zajímavého projektu. Shání staré porscháky s platnou registrací a přestavuje je na moderní auta. Pro sběratele tedy nic zajímavého, ale bohatým milovníkům postarší techniky může jejich 911 vykouzlit úsměv na tváři.

Singer Vehicle Design používá pro přestavbu Porsche 911 z let 1969 až 1993, tedy zhruba od B série po inovovaný model 963. Ve všech případech je to klasická 911 s ještě málo sklopenými předními světlomety a poměrně subtilní karosérií oproti následujícím modelům. Auto je v dílnách úpravce kompletně odstrojeno až na šasi a části střechy a samozřejmě vše projde renovací a antikorozní úpravou.

Na historický základ pak přijdou části karoserie z uhlíkových vláken (vyjma předního spoileru a střechy, pokud si zákazník žádá střešní okno). Přední spoiler je plastový a dveře zůstávají ocelové kvůli bezpečnosti. Nový je vysouvací zadní spoiler, inspirovaný tím z Carrery RS z roku 1973. Spoiler se vysouvá v závislosti na rychlosti. A přední bi-xenonové světlomety jsou taktéž nové, originály je jednoduše mít nemohly. Doplňková světla připomínají originály, ale stejně jako hlavní lampy jsou nové od Helly.

Částečně nový je i interiér, kde výrobce umístil anatomická sedadla Recaro, která připomínají originály ze sedmdesátých let. Palubní deska je skoro stejná jako ta původní a části mohou opravdu být použity z dárcovské 911. Záleží na stavu původního auta a také na jeho verzi.

Pod zadní kapotou Singeru 911 bručí jeden z trojice motorů. Ovšemže jsou vzduchem chlazené a vychází z 3,6litrového motoru, který Porsche osazovalo model 911 po roce 1990. V nabídce Singeru jsou tři výkonové varianty s objemem 3,6 až 3,9 litrů a výkonem od 300 do 425 koní. U výfuku mají zákazníci na výběr dvě možnosti: klasický s výměníkem tepla pro topení (motor je vzduchem chlazený), anebo bez výměníku. V druhém případě auto dostane samostatné topení.

Převodovka Getrag G50 pochází z modelové řady 964, případně je k dispozici za příplatek i šestistupňová varianta převodovky. Zájemce může volit mezi běžným diferenciálem a diferenciálem s omezenou svorností. Převodovky jsou kompletně zrepasované, stejně jako ostatní použité původní díly. Nových dílů se dočkal i podvozek, kde si zákazník opět může vybrat z několika variant nastavení. Brzdy dodalo Brembo, tlumiče Bilstein nebo Ohlins a pružiny Eibach.

Singer 911 je pořádně nadupaný stroj. S nejsilnějším z trojice motorů dokáže zrychlit na stovku za 3,9 sekundy a upalovat přes 270 kilometrů za hodinu. Vedle výkonného motoru stojí za těmito výbornými parametry i lehká stavba auta, prototyp totiž váží jen 1 080 kilogramů.

Zájemce o nový/starý sporťák Singer 911 si ale musí připravit pořádnou sumu peněz. Základní varianta s nejslabší výkonovou variantou motoru stojí 200 000 dolarů, což je v přepočtu přes 3,5 milionu korun. Přitom příplatkových doplňků může být nepočítaně. Pro porovnání, současné Porsche 911 stojí v základní verzi Carrera od 2,3 milionu korun a nejnadupanější verze GT2 RS 6,3 milionu korun.

Leave a Reply