Porsche Cayman

 

 

 

Porsche Cayman

 

 

Uložení motoru

  • Motor uprostřed
  • Zdvihový objem 2 893 cm3 cm3
  • Výkon 195 kW (265 PS) 195 kW (265 PS)
  • při otáčkách 7200 1/min 7200 1/min
  • Točivý moment 300 Nm 300 Nm
  • při otáčkách 4 400 – 6 000 1/min 4 400 – 6 000 1/min
  • Kompresní poměr 11,5 : 1 11,5 : 1

Exteriér

  • Standard – Na přání
  • Dvoumístné sportovní kupé
  • Automaticky vysouvaný spoiler
  • Pevná střecha
  • Oboustranně zároveň pozinkovaná karoserie
  • Nová centrálně umístěná koncovka výfuku vyrobená z leštěné oceli
  • Zakrytí spodku vozidla
  • Příčky v otvorech pro vstup nasávaného vzduchu v přídi v barvě karoserie
  • Nasávací otvory na vzadu na bocích v barvě ti

 

Přísun výkonu z jeho plochého šestiválce vyniká naprostou plynulostí a při správné práci s trochu tuhou řadicí pákou vám umožní uspokojivě rychlý přesun.

Stačí na driftování zapomenout, zvolit co nejlepší stopu a Porsche vám ukáže, co je to komunikace s řidičem. Docela mě překvapilo, že přilnavost není zrovna zázračná. Tedy jen do chvíle, než jsem si všimnul, že na tachometru jsou o třetinu vyšší čísla, než jsem se původně domníval. Na rozdíl od aut, která maskují rychlost na rovinkách, má ale Cayman jednu nespornou výhodu – nemusíte se bát, že vjedete do zatáčky tak rychle, že to podvozek nezvládne. Samozřejmě, pokud opravdu nejdete naprosto bez mozku. I když vlétnete do zatáčky mírně rychleji, než by bylo záhodno, podvozek zůstává dokonale čitelný a nezáludný. Na nerovném povrchu (kterého je u nás rozhodně víc, než toho rovného) vám podle momentální situace začne ujíždět přední, nebo zadní náprava, ale není to nic, co by vás vystrašilo, spíš jen další komunikační kanál. Stačí správně reagovat, což je u Caymanu spíš instinktivní záležitost, a podvozek se zase srovná. Testovaný kus měl příplatkové stavitelné tlumiče, které dovolily mírně měnit charakteristiku jízdy – komfortní nastavení trochu ulehčí od poskakování ve městě, ale žádný drtivý rozdíl nečekejte.

Pro řidiče, který to s řízením jako takovým skutečně myslí vážně, neexistuje lepší kupé. Ani mezi skvosty, jako je BMV Z4M kupé, nebo Nissan 350Z nenajde sobě rovného – ty jsou prostě určeny pro jiný styl jízdy.

Nakonec se ukazuje, že je na těch zpropadených financích přece jen dost záleží. (Kdo by to byl řekl, že?) Pokud zákazník nemá nouzi a příplatek 324 tisíc si může dovolit, rozhodně bych poradil silnější Cayman S. Ovšem ani slabší model se nedá označit za pomalý, pokud s ním člověk správně zachází. Na okruhu bude za eskem zaostávat, na silnici už o dost méně – a hlavně ho asi příliš často nepotká.

Každopádně jsme si ověřili, že Cayman je plnokrevné Porsche. Žádný paskvil, kříženec, nedochůdče, tohle je Porsche, které se může o své jméno opřít a automobilka se za něj rozhodně nemusí stydět.

 

Honza Koubek

 

Leave a Reply