SsangYong Chairman H

 

 

SsangYong Chairman H

 

K dispozici je zatím jen velmi málo informací, o rozměrech, motorech a alespoň orientačních cenách dokonce žádné. Jistá je jen výbava: už v základu najdeme kožené čalounění, odvětrávaná sedadla, vyhřívaný volant a bezklíčkový vstup a startování. V koncových světlech nechybějí dnes obvyklé LED diody. Elektronické asistenty zastupují kromě ESP též ESS (Emergency Stop Signal) a asistent rozjezdů do kopce HSA. Posilovač řízení má proměnnou charakteristiku v závislosti na rychlosti.

Na tvarech je zřejmé, odkud vál vítr při navrhování tohoto sedanu. Ze Stuttgartu, jak bylo u limuzín Dvou draků i v minulosti obvyklé. Většina licenčních smluv byla ale v souvislosti s převzetím SsangYongu indickou Mahindrou ukončena. Korejští zákazníci se Chairmanu H dočkají již v květnu.

Jedná se o novou generaci i u nás známého vozu. Ta první vycházela technicky z Mercedesu W124, designem a výbavou včetně elektroniky spíše odpovídala S-Klasse W140. Její produkce běžela od roku 1997 až donedávna, tedy čtrnáct let. Známe ji rovněž z našich silnic, na jiných evropských trzích se krátce před koncem milénia objevila dokonce s logem a maskou Daewoo, neboť tento koncern automobilku SsangYong v té době vlastnil. Pod kapotami jste mohli najít celkem čtveřici pohonných jednotek: základní čtyřválec 2,3 l a šestiválce 2,8, 3,2 a od roku 2007 též 3,6 l. V Evropě ale neuspěla a dnes ji potkáte na silnicích jen stěží.

Větší Chairman W s délkami 5,11 a 5,41 m, který vychází tvarově z konceptu WZ Sports Sedan (2007), vzniká od února 2008 s motory 3,6 l V6 a 5,0 l V8, SsangYong získal dokonce práva na sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-Tronic a pohon všech kol 4-Tronic (ekvivalent systému 4Matic od Mercedesu).

 

Leave a Reply