TEST STĚRAČŮ

 

 

Ruce pryč od levných a bezejmenných

 

Kdo chce mít dobrý výhled z auta přes čisté čelní sklo, potřebuje kvalitní stěrače. Test německé organizace GTÜ porovnal levné i dražší bezraménkové stěrače. Nejlevnější ze supermarketu propadly.

Kvalitní stěrače očistí sklo za každého počasí a také při vysokých rychlostech

GTÜ varuje hlavně před málo známými neznačkovými výrobky. Srovnávací test ukázal, že v kvalitě pokulhávají a řidiči nezaručí čistý výhled.

V zimě čelí stěrače mrazu a sněhu, v létě mají za úkol setřít mouchy, pyly a jiné lepkavé plody přírody. Kvalitní výrobky musí zvládnout svůj úkol za každého počasí a při nízkých i vysokých rychlostech.Organizace GTÜ, která v Německu provozuje stanice technické kontroly, do srovnání zařadila výrobky značek Bosch, Car Point, Champion, Hella, Motgum, SWF, Valeo a Volkswagen.

 

Testy probíhaly v provozu i v laboratoři. Všechny zkoušené produkty patří mezi tak zvané bezraménkové stěrače.

Nemají kovový rámeček a tvoří je navenek pouze kus gumy. Kupci nových aut je dostávají k vozu automaticky z výroby.

Jednou za dva až čtyři roky je však zapotřebí stěrače vyměnit za nové. Guma trpí hlavně v zimě, kdy přimrzá ke sklu.

Test GTÜ zjistil, že se nevyplatí kupovat levné stěrače nabízené v supermarketech nebo v on-linových obchodech.

Naopak nejlépe v testu obstály stěrače Hella, Bosch a výrobek označený jako originální příslušenství pro vozy Volkswagen.

Srovnávací zkoušky měly tři hlavní kategorie

  1. kvalitu omývání skla
  2. rychlost opotřebení gumiček
  3. jednoduchost montáže

Svou kvalitu prokázaly nejlepší stěrače hlavně při vyšších rychlostech, kdy na rozdíl od levnější konkurence neklesá jejich účinek.

Průměrné, ale stále ještě dobré výsledky měly v testu stěrače Valeo Silencio X-TRM a SWF Visioflex.

O další stupínek zpět zůstal výrobek Champion Aerovantage, který neprokázal dobré vlastnosti při zkouškách čištění skla, navíc u něj dochází k rychlému opotřebení.

Nejhorších výsledků dosáhly ve srovnání osmi různých produktů stěrače nesoucí označení Motgum a Car Point.

Ani jako nové nedokázaly ve zkouškách předvést slušný výkon v mytí čelního skla.

S dalším opotřebením jejich výkon dále klesal. Při rychlostech nad 100 km/h už prakticky přestávaly plnit svůj účel.

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply