Vídeňská Classic C…

 

 Vídeňská Classic Car Show 2011: Fotogalerie

 

Vídeňská Classic Car Show 2011 byl první ročník výstavy youngtimerů a oldtimerů, která se má v budoucnu konat každé dva roky. Ob rok se bude střídat s vídeňským autosalonem, který naopak prezentuje nejnovější automobily.

Mezi vystavovateli byli zastoupeni nejen rakouští prodejci postarších vozů, ale také servisy, prodejci náhradních dílů, výrobci replik, muzea a firmy renovující staré automobily.

Návštěvníci si mohli na vídeňském výstavišti prohlédnout zástupce většiny renomovaných značek z Evropy a Severní Ameriky, ale i rarity, známé jen několika nadšencům.

Ferrari zastupoval supersport F40, poslední model značky, nad kterým dohlížel zakladatel firmy, „comendatore“ Enzo Ferrari. Jeho název odkazoval na výročí 40 let od založení značky, vůz jezdil díky vidlicovému osmiválci s dvojitým přeplňováním až 324 km/h.

Lamborghini bylo zastoupeno Espadou, luxusním čtyřmístným vozem, téměř pět metrů dlouhým. Automobil typu gran turismo poháněl tradiční čtyřlitrový dvanáctiválec a díky přepychovému interiéru se mu rovněž přezdívalo italský Rolls-Royce.

Z vozů Rolls-Royce bylo možné si prohlédnout modely Silver Cloud, Phantom VI či Corniche. Bílý Silvr Cloud je možné si pronajmout, z přiložených fotografií je patrné, že třeba na svatbu.

V hojném zastoupení byly i vozy Porsche, nechyběl 356 Roadster, několik verzí 911, ale i závodní model 917, a to jak v originálním provedení, tak jako replika. Prvně jmenovaný se pyšnil zbarvením Martini, replika oblékla modrooranžové válečné barvy Gulfu. Kterému vozu to sluší více, je už na názoru každého z vás.

Z těch raritních kousků zmiňme například rakouský sporťák Ledl AS 160. Ten poháněl 1,6 litrový motor Ford o výkonu 72 kW a byl vyráběn mezi lety 1983 a 1986. Rakouským zástupcem byl i Puch 500, alias licenční Fiat 500. Ten se v několika verzích vyráběl mezi lety 1957 a 1975 v Grazu.

Součástí Classic Car Show 2011 byla i výstava Racing Champions Days 2011. Na té se představily především závodní automobily sponzorované rakouským Red Bullem. Část exponátů byla interaktivní, a tak se návštěvníci mohli projet v simulátoru Citroenu C4 WRC, či vyměnit pneumatiky na formuli 1 týmu Red Bull Racing.

Z vystavených vozů nezapomeňme na závodní Volkswagen Touareg pro Rallye Dakar, Fabii S2000 či Audi R15 TDI ze závodu Le Mans.

Classic Car Show 2011 probíhalo mezi 13. a 16 lednem na vídeňském výstavišti, v bezprostřední blízkosti zábavního parku Prater. Paralelní výstavou bylo Auto 2011, prezentující značky koncernu Volkswagen

Leave a Reply