Značka Evo je definitivně mrtvá

 

 

 

 Legendární čtyřkolka nemá podle automobilky budoucnost a nedostane nástupce. Nebo aspoň ne v podobně extrémistickém balení.

Mitsubishi přiznalo, že značka Evo je definitivně mrtvá. Může za to samozřejmě změna orientace automobilových soutěží a výrazný útlum kategorie WRC, ze které vlastně Mitsubishi Lancer Evo vzniklo. Na vině jsou ale také přísnější emisní limity, kvůli kterým prostě nemůže Lancer Evo sázet na přefoukaný čtyřválec s nesmyslnými výkony (které máme všichni tolik rádi).

Subaru na to přišlo už dávno, ale odkaz značky je tak silný, že jména Impreza a WRX STI získala trochu jiný status než jen „rally speciál na značkách“. A Impreza se také hodně proměnila a zcivilněla, což samozřejmě není na škodu. Mitsubishi nicméně potvrdilo, že se přeorientuje na ekologické a elektrické vozy a model Evo musí skončit.

Mitsubishi odmítlo i spekulace o dieselovém nástupci. Automobilka chce nyní představit osm elektromobilů a několik globálních produktů, které mají jasněji profilovat značku. Evo je prý příliš okrajový produkt a už dávno nekoresponduje se strategií automobilky, je to slepá vývojová větev.

Modelu Mitsubishi Evo ale krom emisních limitů a celosvětové orientace na elektromobily podrazily nohy hlavně změny v předpisech pro rally, takže značka nemá motivaci vyvíjet dál speciál pro WRC, který „už stejně nikdo nechce a ani by ho nekupoval“. V rally jsou prý budoucností kompaktní modely S2000 s nižšími náklady na provoz.

Leave a Reply