Jaguar XF Sportbrake

 

 

 

Zakamuflovaný testovací prototyp byl při testech přistižen už na konci minulého roku. Už na nich byla vidět objemná zadní část, díky které by si měl model vyšší střední třídy upevnit pozice na kombi-pozitivním evropském trhu. Očekává se, že tato karosářská verze bude představovat 20 % odbytu modelové řady XF.

 

Nyní začíná mít causa Estate i silnou českou stopu. Náš čtenář Ondřej Fencl vyfotografoval zahalený testovací vůz dokonce přímo v ulicích Prahy! Na fotkách je navíc výborně vidět elegantní tvar zádě, která by podle předběžných informací měla pojmout přibližně 550 litrů. To je podobná hodnota jako v případě BMW řady 5 Touring a Audi A6 Avant. Tak velký zavazadelník jako Mercedes-Benz třídy E Kombi (695 litrů) mít XF Sportbrake s největší pravděpodobností nebude.

 

Pod kapotou XF Sportbrake budou pracovat stejné motory jako v případě sedanu. Základem bude 2,2litrový vznětový čtyřválec o výkonu 140 kW, známý i z Range Roveru Evoque a Land Roveru Freelander. V nabídce budou i dvě výkonové varianty třílitrového vidlicového šestiválce se 177 kW a 202 kW.

 

Jaguar XF Estate: Kombi bude!

Sedan je možné pořídit ještě s benzinovým pětilitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 283 kW. Kombi prý bude nabízeno i v nejsilnější verzi XFR. Sedan XFR je poháněn kompresorem přeplňovaným pětilitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 375 kW (510 k) a točivém momentu 625 Nm. XFR zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s, XFR Sportbrake by mělo být jen o málo pomalejší. Standardem bude automatická převodovka, do budoucna údajně Jaguar chystá i XF Sportbrake s pohonem všech kol.

 

 

Leave a Reply