Kdy a které výrobky použít?

 

 Koupil jste si nové auto, chcete je ošetřit a nevíte kdy a jak?

  • U nového auta bych ošetření doporučil po první výměně oleje, obvykle to bývá po prvních 10 000 km. Nejvhodnější je použít soupravu 460-G KIT nebo 400-D KIT pro příslušný typ motoru(benzin, diesel). Každopádně je vhodné používat dodatečnou aditivaci paliva, zejména nafty, kvůli přidávané bio složce.

 Co vše si mám zjistit u staršího auta, než se rozhodnu použít

  • Kolik km má motor najeto, jste jeho první majitel nebo byl koupen v bazaru, kolik km je od poslední výměny oleje, jaký typ oleje je v motoru, “kouří” motor, má nadměrnou spotřebu oleje, nerovnoměrný chod, těžko se rozbíhá do otáček? Podle konkrétních zjištění pak volte příslušné receptury Bishop´s Original k řešení problému.

Doporučuji použít recepturu 501 k odkalení motoru, nalít ji do starého oleje a ujet cca 50 km. Vyměnit olej a následně použít některou ze souprav (460-G KIT nebo 400-D KIT) podle typu motoru. V případě kamionů pak 906 GDC.

Stejný případ, jako v bodě 1, navíc motor má zvýšenou spotřebu oleje a kouřivost?

  • Existuje podezření na “připečené” pístní kroužky. Pro daný případ je vhodné motor odkalit recepturou 501 a následně použít recepturu 560 na uvolnění pístních kroužků. Nikdy nepoužívejte recepturu 560 bez předchozího odkalení motoru. Díky dekarbonizačním účinkům receptury 560 a její aplikaci na období jedné výměny by mohlo dojít k zahlcení olejového filtru.

Motor má nepravidelný chod, škube?

  • Problém bude v palivové soustavě, nejspíše po natankování nekvalitního paliva. Doporučuji použít pro vyčištění palivového systému použít recepturu 333-G pro benzinové motory, nebo 696-D pro dieselové s tím, že dojde v poměrně krátké době ke kompletnímu vyčištění a odstranění problému.

Problikává kontrolka lambda sondy, motor má nepravidelný chod?

  • Tento problém se objevil o některých benzinových motorů VW, které jsou hodně citlivé na kvalitu benzinu. Po přidání receptury BiTech1-C6-431 do benzinu tento problém zcela zmizel.

Je téměř jisté, že došlo k přehřátí motoru a připečení kroužků?

  • V tomto případě je vhodnější před vlastní demontáží motoru použít kombinaci receptur 501 a 560 s tím, že ve většině případů dojde k uvolnění kroužků a zlepšení kompresních poměrů. Pokud k tomu nedojde, nezbývá než provést GO.

U převodovky se zhoršilo řazení, je hlučnější?

  • Doporučuji použít recepturu 451 nebo 515 pro osobní automobily a 844 pro velké převodovky nákladních aut. Každopádně dojde ke zlepšení funkčnosti převodovky a snížení hlučnosti.

Jak je to s “celoživotní” náplní převodovky?

  • Tento problém jsem diskutoval s řadou odborníků a ti se vesměs shodují na tom, že by se náplň převodovek měla měnit max. po 80 000 km díky tomu, že v oleji začíná narůstat množství otěrových částic, které zhoršují mazací podmínky v převodovce. Pozor, náplň převodovky vybírejte podle WIN kódu vozidla. Některé firmy (např. Renault) používají různé typy převodovek, kdy každá mívá jinou olejovou náplň a její záměna by mohla způsobit poškození převodovky díky jinému chemickému složení převodového oleje.

Máte problémy se servem? Řízení jde ztuha a prosakuje olej?

  • Pro řešení a odstranění tohoto problému použijte recepturu PSP. V mnoha případech ustaly i značné prosaky oleje tím, že dojde k oživení těsnění a dále k vyšší kluznosti dílů uvnitř serva.

Leave a Reply