Rolls-Royce 102 EX

Jmenuje se 102 EX, pokračuje tedy v řadě konceptů 100 a 101 EX. Tentokrát ale nejde ani o kabriolet, ani o kupé. 102 EX je limuzína na základě současného Phantomu, vždyť mu také říkají Phantom Experimental Electric. Ano, pod kapotou této studie vrní elektromotor

Tedy vlastně dva. Poskytují celkový výkon 290 kW (394 k) a masivní točivý moment 800 Nm. Jsou napájeny lithium-iontovými články s kapacitou 71 kWh. Těch je celkem 96 v pěti různě velkých modulech. Tyto parametry umožňují vozu zrychlovat z 0 na 100 km/h za méně než 8 s a obří limuzína dosahuje maximální rychlosti 160 km/h, která je elektronicky omezená.

Na jedno nabití ujede asi 200 km. To trvá až 20 hodin při použití jednofázového systému, třífázový jej zrychlí na 8 hodin. Příslušný konektor je umístěn napravo v C-sloupku. Indukční nabíjení funguje dokonce bezdrátově, automobil najede na speciální stojan a potřebné silové frekvence se do akumulátorů přenesou magneticky.

Od běžného Phantomu se 102 EX zvenčí liší nejen zmíněným konektorem, ale také stříbřitě modrým lakem Atlantic Chrome. Soška Silver Lady je dokonce osvětlena, září modře. Interiér neslevuje z luxusu, jen materiály jsou jiné. Ušlechtilé dřevo nahradily hliníkové prvky vytvořené z tenké fólie. Kůže Seton Corinova, kterou jsou čalouněna sedadla, podlaha a loketní opěrky, byla vyčiněna rostlinnými oleji. Revizí prošel i přístrojový panel, indikátor stavu baterií našel své místo na středové konzole.

102 EX se chystá na testovací jízdy po Evropě, Středním východě, Asii a Severní Americe. Sériová výroba se alespoň zatím nechystá. Prestižní britská automobilka v německých rukou však bude zkoumat, zda by její zákazníci o elektrický rolls-royce měli zájem.

Leave a Reply