BMW Alpina B5 Bi-Turbo Touring

 

Společnost Alpina, jeden z hlavních tunerů automobilky BMW, dnes zveřejnila první informace o chystaném kombi řady 5 s označením Alpina B5 Bi-Turbo Touring.

Tento automobil by se dal nazvat jako neoficiální M5 ve verzi kombi. Oficiální M5 Touring nové generace bude představena na autosalonu v Ženevě, tak se prozatím můžeme pokochat pohledem alespoň na tuto. BMW M5 Touring předchozí generace byl velmi populární automobil, protože nabízel výkony supersportu a ty nejmodernější technologie, a všechno to bylo zabaleno do rodinného a praktického kabátu. Nová generace v tom bude samozřejmě pokračovat a i když to tak nevypadá, i v tomto segmentu ultra výkonných kombi je konkurence. A je, jak jinak, německá, a to konkrétně v podobě Mercedesu AMG E63 estate a Audi RS 6 Avant, což je opravdová raketa na kolech s motorem silnějším, než má většina Porsche nebo Ferrari. BMW M5 bylo vždycky jednodušší, mělo pohon pouze zadních kol, proti pohonu 4×4 u Audi, motor byl pouze atmosféricky plněný, proti přeplňovanému desetiválci v Audi, ale jízdní vlastnosti mělo BMW lepší. Na silnici z něj bylo vždy cítit, že s vámi komunikuje, že jste spojeni se silnicí, zatímco Audi jelo sice úžasně, ale jízda to byla jinak trochu sterilní. Uvidíme, jak si povede nová generace M5 Touring, ale zatím se musíme spokojit s tou neoficiální od Alpiny, která vypadá velmi dobře a konkurence schopně. To, že se Alpina vyzná i v úpravě kombíků značí také fakt, že první přeplňované kombi pod touto značkou spatřilo světlo světa již v roce 1989.

Po designové stránce byla Alpina až překvapivě zdrženlivá a najdeme zde jenom několik úprav, jako jsou nová litá kola, nové nárazníky vpředu a vzadu a také několik znaků Alpina na kapotě. Nicméně, vzhledem ke čtveřici opravdu mohutných koncovek výfuku a pro Alpinu typickým litým kolům (20 palců) si tento model s ničím nespletete. Další povedený detail je sněhobílá metalíza, která se k vozu opravdu hodí. Alpina vybavila tento model dvakrát přeplňovaným osmiválcem o zdvihovém objemu 4.4 litru, který dává nejvyšší výkon 507 koní při 5500 ot/min a kroutící moment 700 NM v rozmezí 3000 až 4750 ot/min. Dvojice turbodmychadel je od společnosti Garrett, přičemž každá řada válců má své turbo. Mezi další vlastnosti motoru patří například přímý vstřik paliva a variabilní časování ventilů. S touto výbavou zvládne Alpina zrychlit z 0-100 km/h za 4.8s a maximální rychlost činí 300 km/h, díky čemuž se ve světě rychlých kombi určitě neztratí. Poháněna je pouze zadní náprava, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF, která disponuje také možností řadit manuálně pádly pod volantem. Nakonec musíme zmínit také skvělou praktičnost, zavazadlový prostor pojme 560 litrů nákladu a pokud sklopíte zadní sedadla, můžete převézt až 1670 litrů. Na špičku v podobně Mercedesu AMG E63 Estate to sice nestačí (695 / 1950 litrů), ale výsledek je to i tak velmi slušný. Oficiální informace v podobě ceny a dostupnosti na konkrétních trzích by se měly na veřejnost dostat co nevidět.

 

Leave a Reply